zaterdag 14 juni 2014

Amsterdam-Amstel naar Hilversum 31 km.

Met Lisa afgesproken om 2 dagen achter elkaar te gaan lopen en dan flink kilometers te maken. Ik ben op zoek gegaan naar lange routes om te lopen. Op de ANWB site "de oudste route van Nederland" gevonden. Dit is in totaal wel wat veel om in 1 keer te lopen... Maar werd ook aangeboden in etappes.
De eerste etappe is 31 km. en is van Amsterdam Amstel naar Hilversum. Hier voelde wij allebei wel wat voor.
Natuurlijk hebben we even het weerbericht gecheckt voor deze 2 dagen want zo'n plensbui als met ons vorig wandel avontuur zagen we niet zo zitten ; ).
Op donderdag de 12e juni onze eerste dag afgesproken.
Om 7.10 uur met de trein van Amersfoort naar Utrecht Centraal (ja het was erg vroeg voor mij). Hier zat Lisa al met een overheerlijke bak koffie op me te wachten. Vanaf Utrecht de trein naar Amsterdam Amstel. De route op papier erbij gepakt en gaan!!!
Fantastische route, met mooie plekjes en we kwamen door dorpjes waar we eerlijk gezegd nog nooit van hadden gehoord.... Onze eerste "verplichte" stop was in Nigtevecht. We moesten hier 45 minuten wachten op het pontje. Dit was op de helft, dus even gerekend en we hadden 3 uur over 15 km. gedaan. Strakke tijd dus. Na de stop en het overtochtje met het pontje vervolgde we onze reis.
Toch wel erg veel zin in koffie dus een koffie-stop gepland. Na ongeveer een half uurtje verder gelopen. Ik voelde toch al wel mijn benen en mijn voeten waren het er ook niet helemaal mee eens. Maar ja, doorzetten, die kilometers moeten gemaakt worden.

Na een paar kilometer een leuke verandering in de route, door het weiland en tussen de schaapjes door.







Onderweg viel genoeg te zien. Ondertussen gingen de voetjes steeds meer protesteren en was langzaamaan het einde in zicht. Verstand op nul, ondertussen genieten van de schaduw in het laatste stukje bos. Het was best warm onderweg....

Na 31 km. bereiken we het centrum van Hilversum, het eindpunt was volgens het papier van de ANWB, de muziektent in Hilversum. Deze heb ik innig omhelst en "gekust".
Wat waren we blij om hier te zijn en wat waren we trots op ons zelf!!!

Natuurlijk hoort bij zo'n prestatie een welverdiende afsluiter, een overheerlijk koud biertje!
Op het terras wat rekenwerk gedaan over hoe lang we er over hadden gedaan.
Resultaat: 31 km. in 6,5 uur tijd gelopen!






DAG 2:

Na heerlijk uitgerust te hebben de vorige avond en de voeten de nodige liefde, aandacht en rust te hebben gegeven, stap ik weer vol goede moed om 7.10 uur in de trein voor dag 2 en weer 31 km. We hadden besloten om dezelfde route te lopen. Goede aantal kilometers en kijken hoe lang we er nu over zouden doen.
Wederom zat Lisa klaar op Utrecht Centraal met dat overheerlijke bakkie koffie.
Nadat we samen de schade hadden opgemaakt van de vorige dag (blaar, stijfjes, pijnlijke enkels en toch een beetje verbrand op neus en schouders) de trein ingestapt en bij Amsterdam Amstel eerst even zonnebrand op gesmeerd en de route weer ingezet. Lisa merkte al gauw dat de blaar niet fijn aanvoelde en heeft toch maar dikkere sokken aangetrokken, in de hoop dat dit zou helpen. Dit deed het wel maar de blaar heeft haar de gehele route een beetje gepest.
Ook mijn voeten begonnen niet fijn aan te voelen en dan met name tussen de grote tenen....
Oh oohhh ook blaren?!?! Ik durfde niet te kijken... Maar nogmaals tandjes op elkaar en niet opgeven.

We moeten ook eerlijk toegeven dat we deze dag meer met het verstand op nul hebben gelopen dan de dag ervoor. Ons bekende "verplichte" stop bij het pontje was een moment om de schoenen even uit te doen en in het water te hangen.
Verstandig: nee. Aangename verlichting: ja.
Stiekem toch even de voeten gecheckt en ja hoor... blaren!
Wel wederom de strakke tijd neer gezet: 15 km. in 3 uur.
Na de overtocht met het pontje weer bij ons koffie-punt gezeten voor koffie en ons avontuur voortgezet.






Over het prachtige grindpad langs de Ankeveense plassen en door het welbekende weiland en de schaapjes keken ons weer "schaap-achtig" aan...

Na het stuk weiland kreeg ik de pas erin en merkte ik aan mezelf dat ik het zwaar had. Had erg last van mijn voeten. Had nog maar 1 doel voor ogen en dat was het eindpunt. Ik werd onderweg wat stiller en was me erg aan het focussen op mijn lijf.
Ook Lisa merkte dit op en de laatste paar kilometers hebben we stilzwijgend afgelegd. Maar wat fijn dat Lisa erbij was. Een enorme mentale steun geweest deze 2 dagen. Mijn dank!




Het eindpunt was in zicht en ik kon letterlijk wel huilen (mijn grens was bereikt).
We liepen het centrum van Hilversum binnen en ik voelde een opluchting, we waren er, we hadden het gehaald! We did it again!
Lisa en ik zijn gelijk het terras opgedoken en we konden bijna geen stap meer zetten.
Schoenen uit... Graag een cola en een biertje!!!
Wederom wat rekenwerk gedaan en ondanks dat we ons allebei slechter voelde dan de vorige dag hebben we vandaag toch 31 km. in 5 uur en 3 kwartier gelopen.... Ja ja, 3 kwartier sneller dan de vorige dag!

















4 opmerkingen:

  1. He dame... je hebt toch wel blaarpleisters of zoiets mee als je aan het wandelen bent. Of die witte pleisters. Die zijn ook wel geweldig.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel respect hoor Rebecca! Die grens en er overheen = grensverleggend!

    Ook jij bedankt voor je steun en 't geduld met mijn voetjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blaren pleisters zijn aan geschaft!!!
    Dus die gaan zeker weten mee ja.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen